Jak přežít Vánoce bez 5 kil navíc a následného hubnutí?

 banner-blog-povanocni-hubnuti

 

 

Konec roku je pro mnohé z nás pastí. Pastí na psychiku, na peníze i na kila. I této pasti se dá v pohodě vyhnout. Čtěte dál a přijměte 6 obecných rad, které vás ochrání před tloustnutím.

 

Ženy přibírají o Vánocích 3 a muži 5 kg!

Jak hubnout po VánocíchStatistika je neúprosná. Během Vánočních svátků naberou české ženy průměrně 3 kg a muži dokonce kil 5. Prosinec je spojen s mohutnými přípravami jídla, vařením a pečením. Hromady cukru, mouky, přeslazených krémů či sacharidových likérů v našich předvánočních kuchyních už samy o sobě dietní nejsou a pravdou je, že jídelníček na hubnutí od výživového poradce se od právě připravovaného dost výrazně liší. Situaci přiostřuje i potřeba blýsknout se v tom nejlepším světle nabádající hospodyňky k neustálému uďobávání.

Věděli jste, že už jen ochutnáváním připravovaných pokrmů sníte přibližně polovinu vaší obvyklé porce ještě před jídlem? Nevěříte? Vyhraďte si 1 den na malý pokus a ověřte si to. Připravte si talíř, na který si pokaždé, kdy si při vaření vložíte takřka bezděčně jakékoliv sousto do úst, odložíte stejně velký kousek jídla, a to včetně několikanásobného olíznutí syrového těsta z vařečky, hrstičky oříšků při mletí, ukousnutí zlomeného kousku cukroví či dojedení zbytku palačinky po vašem prckovi. Množství takto nenápadně spořádaného jídla vás alarmuje. To dá rozum, že pokud projdete ve stejném duchu celým předvánočním i svátečním obdobím, máte na obezitu přinejmenším zaděláno a vaše ideální váha dostane pořádně na frak. Proto naše první rada zní:

1. Nezobejte, neochutnávejte, neuždibujte, neujídejte!

Pokud máte nadváhu a chcete zhubnout, nepečte sami! Přípravu cukroví pojměte jako fajn akci s kamarádkami či jinými spolupracovníky, před nimiž vám bude trapně lačně vylizovat mísy a bez přestání něco přežvýkávat. Všechna těsta tak zaděláte a zpracujete najednou, role ochutnávače se za vás (jistě velmi rád a dobrovolně) chopí někdo jiný. Totéž platí pro přípravu jakéhokoliv svátečního menu (a proč ne, klidně i nízkosacharidového jídla). 

S vánočními svátky jsou však mimo samotnou přípravu jídla spojeny návštěvy. Jak odolat svodům laskomin, které pro vás ukuchtila babička, tchýně či prateta z desátého kolene? Jak je neurazit a vysvětlit jim, že to tloustnoucí jídlo navařené pro celý regiment prostě nesníte? Naše druhá rada zní:

2. Svěřte se, že hubnete a požádejte o pomoc a pochopení

Buďte přímí a na rovinu vysvětlete hostitelům, že se chcete vymanit z kategorie tlustých a intenzivně pracujete na získání a udržení vaší ideální váhy. Požádejte vaše blízké o pochopení. Nedovolte, aby mezi vámi a vysněnou postavou stálo vaše přátelství. Pokud vás budou i nadále přesvědčovat k ochutnání dortíčků, zahuštěných omáček či jiných neodolatelných pamlsků připravených na vaši počest, malou lstí odveďte pozornost někam jinam. Potřebujte se napít, odskočit na toaletu, zavolat si… A vůbec, když na to přijde, zeleninu přeci zobat můžete! Talířek zeleniny díky množství vlákniny vašemu zažívání jen prospěje a jak se říká: „Vlk se nažere a koza zůstane štíhlá!“:)

3. Každý den si dopřejte pohyb – přirozený spalovač tuků

Sportovně založení lidé mají v tomto směru téměř vyhráno. Cvičení na břicho a pár cviků na boky či na stehna se sice dá zvládnout i v pohodlí gauče, avšak je-li gaučing s ovladačem v ruce vaší nejoblíbenější činností, budete se muset nakopnout a naordinovat si denně alespoň 1 další fyzickou aktivitu. Jděte se projít do ZOO, svižným tempem zaskočte nakrmit ryby k rybníku, zajděte si zaplavat. Ostatně i taková půlhodinová koulovačka či dokonce sáňkování s dětmi jsou jednoduše k nezaplacení! Nejen pro vaše tělo. Jen si zkuste vytáhnout saně na kopec! Pro hubnutí a psychickou hygienu činnost jako dělaná! A vůbec, spalování kalorií se meze nekladou!

4. Nedržte hladovku! Způsobí vám nezdravý JO-JO efekt

Zapomeňte na zlaté prasátko a raději se pořádně najezte - v ideálním případě podle jídelníčku na míru, který vám ochotně připravíme, neváhejte nás kdykoli kontaktovat! Hladovění je největším nepřítelem pro vaši psychiku a správně fungující metabolismus. Chcete-li dopnout oblíbené džíny i po Novém roce, rozhodně se vyhněte hladovkám. Jedině díky pravidelnému příjmu složenému z 3-5 jídel vyvážené stravy denně se vyvarujete nežádoucím JO-JO efektům, zklamání a smutku ze selhání.

5. Potřebujte další rady? Oslovte nás!

V případě potřeby si nechte poradit od odborníka na problematiku hubnutí. V naší Písecké poradně Linie-hubnutí pro jihočeský kraj vám ochotně a především odborně poradí a vaše dotazy zodpoví výživová poradkyně Dagmar Kočí, tel.: 603 273 573, e-mail: linie.hubnuti@gmail.com

Co dodat na závěr?  

6. Užijte si krásné Vánoce plné pohody, bez zbytečných kil navíc!

Jestli o Vánocích budete mít nějaký ten čas navíc, probrouzdejte si náš web, určitě najdete spoustu informací, které vás zaujmou, namotivují vás tím správným způsobem a pomohou vám přežít Vánoce bez kil navíc. V Novém roce se pak do toho můžete opřít naplno a dříve než ostatní se pochlubit viditelnými výsledky v hubnutí. 

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení